Torna Necromunda!

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Re: Torna Necromunda!

Post by GGM » 3 Apr 2018, 19:23

Bè con la prima faq e i gang wars hanno aggiustato un po il tiro.
Per me resta un gioco godibile.
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gianni
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Re: Torna Necromunda!

Post by gianni » 8 May 2018, 20:43

I'm in. Base e Van Saar. Vediamo...

gianni
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Re: Torna Necromunda!

Post by gianni » 5 Nov 2018, 9:09

Arriva regolamento rivisto e raccolta di tutte le Gang Wars (essenziale perché comprende le regole per i Delaque, bellissimi i nuovi modelli tra l'altro).
Purtroppo era abbastanza prevedibile per fortuna ho comprato "solo" due gang Wars... Per quello che li ho usati era meglio aspettare.

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Re: Torna Necromunda!

Post by Saint of Killers » 6 Nov 2018, 12:33

gianni wrote:
5 Nov 2018, 9:09
Arriva regolamento rivisto e raccolta di tutte le Gang Wars (essenziale perché comprende le regole per i Delaque, bellissimi i nuovi modelli tra l'altro).
Purtroppo era abbastanza prevedibile per fortuna ho comprato "solo" due gang Wars... Per quello che li ho usati era meglio aspettare.
devo dire che sia i delaque che i cawdor mi piaciono moltissimo, pero' il regolamento proprio non mi va giu' ed il fatto dei vari mini codex (gang wars) necessari per giocare mi ha fatto un po' girare le scatole. Soprattutto il primo dove hanno scorporato le regole per giocare "in 3D" in modo molto truffaldino.

se avessere fatto espansioni sullo stile di shadespire (dove per £15 ti prendi la warband e le carte senza bisogno di comprare altro) avrei preferito
| a questo link army builder online per Kings of War II ed |
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Re: Torna Necromunda!

Post by Baldovino I » 6 Nov 2018, 18:34

concordo anche io sul fatto che le ultime miniature siano davvero belle. Mi ricordano fortemente i(l) personaggi(o) di qualche film, ma non riesco a mettere a fuoco quale. Secondo voi, quali sono le fonti di ispirazione?

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Re: Torna Necromunda!

Post by gianni » 6 Nov 2018, 21:19

Blade runner?
Cmq parlavano del videogioco Syndacate e sì, concordo.

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Re: Torna Necromunda!

Post by gianni » 23 Nov 2018, 17:06

Necromunda notes from the Twitch live stream on Delque and updated Rules with Andy and Johnathan.

2 Hardback Books, main rules and gangs, inc slipcase double book Edition.
Rules updated and reformatted.
All book rules so far (not WD gangs) plus new material, world map, FAQ and Eratta.
Large background section Inc new background and Necromunda history timeline.
Gang War books will no longer be for sale.
Supplements will come out as add ons for the new books. No plans for annual rulebook compendiums.

Model status and conditions changed to be easier.
Movement and terrain rules cleared up.
Cover helps vs template weapons.
Toxin / armour save updated and clarified.
Generally, loads of rules tightened up. Very few rules actually changed in what they do.
All fighters can take Wargear, still have weapon restrictions.
Some weapon traits added, others tweaked. Weapons have some stat/modifier changes.
Beasts Lair changed with full profile.
New gang equipment like one use ammo cache or melta traps.

House sub-plots added. Use card decks or roll on 4 tables. Extra objectives, like attack a leader or use Coup de Grace with extra rewards of Creds, Rep, Exp and Tactics cards.

Bounty Hunters updated to help claim Creds and possibly stay with gang for more than one game.

Quarterly releases still coming. Might not all be gangs.

No Gang War 5. But Delaque rules will be available separately.
Minimum Tactics card deck size.

Delaque inc male and female models. A little taller than other gangs.
Long-las heavy weapon. Plus a couple of others. Nothing too big.
Gun shrouds (silencers), web Gauntlet, web solvent, digi-weapons
FW- gravgun, heavy flamer, plasma, melta
Spyker, forced psyker Brute
Spekter, drone servo skull / pet

Delaque Gang specific tactics inc moving obstacles, Intel check for auto miss, swap model positions, can’t target Chosen model, pitch black rules for rest of game.

General gangs tactics inc change attack target, 3 fighters get free shot, Chosen model may not be played, -1 BS WS and Intel on Chosen model.

Guild allies in the future. Guild representatives join gang.
Phyrr Cat models getting reworked.

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Re: Torna Necromunda!

Post by GGM » 24 Nov 2018, 21:19

Spero che lo traducano anche in italiano, l'ultimo libro gang wars era solo in inglese.
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Re: Torna Necromunda!

Post by gianni » 24 Nov 2018, 22:20

Ormai le traduzioni GW fanno pena...

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Re: Torna Necromunda!

Post by Baldovino I » 24 Nov 2018, 22:22

gianni wrote:
24 Nov 2018, 22:20
Ormai le traduzioni GW fanno pena...
Ah. Perché traducono? :twisted:

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